Hangi Programlama Dilini Seçmeliyim?


   Programlama dünyasına ilk adımını atanların karşısına çıkan ilk ve en önemli sorun "Hangi dili seçmeliyim?" oluyor.
  Birçok işlem için farklı farklı bir sürü programlama dili geliştirilmiştir.Buraya tıklayarak Wikipedia'daki listeye ulaşabilirsiniz.En çok kullanılan ve en önemlileri C, C++, C#, Delphi, Java, Pyton, HTML, Fortran, PHP, QBASIC, PASCAL, ASP.NET gibi dillerdir.
 
    Dil seçmeden önce bazı şeyleri kafanızda netleştirmelisiniz. Hangi ortam, hangi iş için ne tür yazılımlar geliştirmek istiyorsunuz buna bir karar vermelisiniz.Örneğin gömülü sistemler(mikroişlemciler) için C; masaüstü uygulamaları için C++, C# ; Android uygulamaları için Java ve xml; web uygulamaları için HTML, CCS, PHP, ASP.NET ; IOS uygulamaları için Objective-C gibi dilleri örnek verebiliriz.Bunu seçtikten sonra geriye kalan şey biraz araştırma ve deneme yapmak. Hangi dilin öğrenmesi benim için kolay olur, hangi dilin kaynağı daha fazla ve kolay ulaşılabilir gibi soruların cevabını bulmalısınız.Zaten iyi bir İngilizceniz varsa her yerde olduğu gibi programlamada da  kaynak sıkıntısı çekmezsiniz.Ama benim gibi bir cümleyi 2 dk da zor anlıyorsanız işiniz zor ve zaten kısıtlı olan Türkçe kaynaklara yöneliyorsunuz.Aradığınız şey birazcık ileri seviyeye geçiversin hiç Türkçe kaynak bulamazsınız.Bu tür konuları iyi araştırmalı ve kendi durumunuza göre tahlil edip kendi kararınızı vermelisiniz.

   "Sen hangi dili öğreniyorsun?" diye soracak olursanız. C# cevabını alırsınız.Ben programlama ile üniversite 1.sınıfta tanıştım ve asıl alanım elektrik-elektronik mühendisliği. C# seçtiğim için değil bizim üniversitede C# öğretildiği için öğrendim ama bu dili sevdiğim için kendimi geliştirmeye devam ediyorum.Buna ek olarak windows phone ve android programlama öğrenmeye çalışıyorum.Çalışıyorum diyorum çünkü dersler , ödevler ve projeler nedeniyle bu işe ancak yazın odaklanabiliyorum.Ancak şunu da belirtmek isterim ben bu işi hobi olarak yapıyorum.

    Hangisinde para çok? Derseniz programlama için yanlış bir yaklaşım olur.Bunun en büyük nedeni bu işin emek işi olmasıdır.Yani bu işi seviyorsanız ve bazı şeylerden feragat edebilecekseniz yapmalısınız. Sevdiğiniz aktiviteleri azaltmak ve hafta sonlarını bilgisayar karşısında geçirmek gibi.Yoksa kısa süren bir heves olarak sona erer.Kendinizi geliştirmek için yeni projeler geliştirmeye çalışmalı, karşılaştığınız sorunlar karşısında yılmamalı ve araştırmalısınız.(Şu aralar Android'de baya para var ama onunda iyice suyunu çıkardılar.)

   Bu işte profesyonel hale gelip okulunu falan da okusanız çevrenizden sizi irite edici sözler duyabilirsiniz.Örneğin akraba çevrenizden "Olum hala bilgisayarla oynuyorsun adam akıllı bi iş bul kendine" yada iş yapacağınız kişilerden "Alt tarafı iki düğmeye basacaksın şu kadar para istiyorsun" gibi... Halbuki sizin ne kadar emek harcadığınızı bilmezler.

  İlla profesyonel olmanıza da gerek yok kendi işlerinizi halledecek programlar da yapabilirsiniz.Örneğin benim için yaptığım devreleri bilgisayardan veya telefondan kontrol etmek yada kaydı tutulması gereken bir işin takip otomasyonu yapmak gibi çoğaltılabilir.En olmadı web üzerine çalışıyorsanız kendi sitenizi yaparsınız.Yani karşınıza çıkan problem çok profesyonellik gerektirmiyor ise kendiniz halledebilirsiniz. (oturup da işletim sistemi yazmazsınız herhalde :) )

        Neyse lafı daha fazla uzatmayalım bir sonraki yazıda görüşmek üzere..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pratik Bilgi: Ethernet Kablosu İle İki Bilgisayar Arasında Veri Aktarımı

Asal Sayı Algoritması